dimarts, 24 de maig del 2011

El viatge de Lakabe

Hola als nostres seguidors i seguidores del nostre blog. Avui amb retras peró, us explicarem com va anar el gran viatge de Lakabe.

Els dies 18,19 i 20 d'abril en Toni ( gran), la Melissa, en Toni, en Manel, en Marc, en Pepe, l' Oscar, l'Irene i jo ( en David ) vam anar de viatge a Lakabe. Lakabe es una ecoaldea situada a prop de Pamplona, dins de la Comunitat de Navarra (España). Una ecoaldea es un petit poble que s'ho fan tot ells. Es fan el menjar: d'horts, camps, arbres i del que els hi produeixen els animals com ara les vaques, les cabres etc...
Tambe es construeixen les cases ells mateixos amb pedres, fustes, ciment i altres materials fets per ells la majoria de vegades reutilitzables. Ells mateixos amb els seus propis recursos tambe es fan l'aigua i l'electricitat. En resum, una ecoaldea es com un poble que es produeixen el que necessiten ells mateixos sense haver de recorrer a gent de fora especialitzada en alló que necessiten. Vam sortir de La Serra a les 9:30- 10:00h del mati i vam arribar a Lakabe a les 6:00-7:00 de la tarda. El viatge es va fer llarg i pesat. Al cap de 4 llargues hores de viatge vam parar a una gasolinera d'Arago, i al cap d'una estona en un bar amb uns bancs a dinar. Despres de entrar a Navarra vam passar un poble que es deia Aoiz i vam veure un cartell que deia " LAKABE", ens vam ficar molt contents i emocionats. Quan vam arribar ens va guiar un noi que es deia Carlos que a simple vista semblava molt bona persona, i ho era. Ens van ensenyar el poble, la nostra casa ( que es deia Xuscal), la nostra habitació( Orbaitz), el menjador, la cuina, la despensa, la dutxa, els labavos de fora, el parc amb les colchonetes, l'hort la panaderia i l'aparcament. Quan vam veure tot el poble vam anar a descarregar la furgoneta i portar-ho tot cap a les habitacions. Haviem fet durant el cap de setmana les maletes per marxar i uns pastissos, magdalenes i truites per convidar els del poble. A les 8:00 vam sopar( mes d'hora del normal) i resulta que era un aniversari d'una noia d'alla i vam fer un gran tiberi.
 Vam menjar: truites, pa de pessic de xocolata, canapes, crispetes i una cosa que no se com se'n deia pero era bastant bona.  Despres vam fer uns balls voluntaris molt guais per qui vulgues ballar per a celebrar el seu aniversari. Jo vaig seguir tots els balls que es van fer, i els vaig fer prou be. Abans d'anar a dormir vam anar en una casa on estaven assajant per un concert. Tocaven molt be. El dia seguent pel mati vam treballar tots en diferents llocs: en el cami, tallar els troncs, ordenar els troncs, a la cuina i a l'hort. Despres vam dinar molt be i tranuilament. Per la tarda vam anar cap a Pamplona a donar una volta, a veure els carrers, la plaça del castell, la plaça i estatues dels toros i al final a sopar. Va ser molt divertit el viatge, no volia marxar pero ho tenia que fer. Ens ho vam passa molt be, uns potser mes que altres pero molt be. Esperem tornar a fer un altre viatge , en tenim moltes ganes.

Seguiu-nos al blog. FINS AVIAT!!!!

David.

1. Esteu avançant molt ultimament. Seguiu aixi i coneixeran el vostre nom. Feu-vos notar, aneual mercat i veneu-ho tot. Segiu aixi siusplau, que sou els millors.